dinsdag 26 juni 2012

Mr. Nobody

Toen ik mijn laatste pizza- & filmdate van dit school-/academiejaar met M (of Emmeken) had, huurden we de film Mr. Nobody. Die film wou ik toevallig al lang zien (zo ongeveer van toen hij uitkwam) en nu was het dus zover. Het was het wachten wel waard, moet ik zeggen.



De film is eigenlijk een combinatie van Inception, The Truman Show en nog een film waaraan ik tijdens het kijken dacht maar ondertussen ben vergeten. Uiteraard. Ik denk dat het als volgt in elkaar zit: Nemo kijkt op extreem bejaarde leeftijd terug op zijn leven, samen met een journalist. In die trip down memory lane zijn verschillende opties mogelijk en ze beginnen met de keuze tussen zijn ouders wanneer die scheiden: kiest hij voor zijn vader of moeder? Elke keuze leidt naar een ander leven, met andere love interests en andere keuzes die hij nog zal moeten maken. 
Ik ben iemand die nogal last heeft van keuzestress en het liefst wegloop van opties en verschillende mogelijkheden. Het is altijd zo gemakkelijk om voor beide keuzes voor- en nadelen te vinden, wat het extra moeilijk maakt om de "juiste" keuze te maken. Maar bestaat een juiste keuze wel? Of is iedereen gewoon voorbestemd om bepaalde keuzes te maken en zo een bepaald leven te leiden? 

De film is trouwens geregisseerd door een landgenoot, Jaco Van Dormael, waardoor iedere zelfbewuste Belg nu wel moet gaan kijken. Graag gedaan! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!