woensdag 22 juni 2011

Zomerblues

Een waarschuwing voor optimistische mensen: dit wordt geen optimistisch blogbericht. Verre van, zelfs, want ik ontdekte dat er net zoals een winterblues (ook wel gekend als winterdepressie) ook een zomerblues bestaat. En jawel, beste lezer, ik ben slachtoffer.

Nu het, na een jaar van keihard werken en proberen niet te verdrinken in het vele schoolwerk, eindelijk eind juni is en de vakantie voor de deur staat, is het enorm mottig weer en dringt zich een groot gevoel van eenzaamheid op. Als je denkt aan 'zomervakantie' verwacht je een leuke en warme zomer, maar in de plaats daarvan krijg ik eerder een koude en eenzame zomer. Well, hello...
Redenen hiervoor zijn de vele vriendinnen die massaal bezig zijn in juli, bijvoorbeeld met de wereld te verbeteren in Oeganda, met mijn boeken te lezen in Frankrijk, met hoofdmoni te zijn op de speelpleinwerking of gewoon door een vakantiejob te hebben en thuiskomen bij vriendlief. En ik? Ik was van plan om me in juli twee weken volledig te ontspannen door me elke dag in de zon met een boek te leggen, maar als het weer zo blijft aanmodderen komt daarvan niet veel in huis.

Er zijn natuurlijk wel een aantal opties. Zo kan ik bijvoorbeeld een echt lief zoeken, want zo'n droomlief is ook niet alles. Zo kan ik bijvoorbeeld beginnen aan mijn boek, maar help! een boek schrijven, hoe doe je dat? Gisteren kreeg ik nog een derde idee. Misschien moet ik gewoon beginnen met start to run. Ik, die als het even kan zou vliegen naar haar bus in plaats van erachter te lopen, zou beginnen met start to run. Maar laten we wel wezen: als ik zou kunnen vliegen, had ik die bus niet meer nodig.
Gelukkig zijn er nog de Gentse Feesten waarnaar ik kan uitkijken. Elke dag een gratis Boombal, in Gent rondlopen tot in de vroege uurtjes en overdag uitrusten in de zon en mezelf voorbereiden op een nieuwe avond. Helaas is het programma van de Feesten dit jaar gene vette, op die paar hoofdacts (Yevgueni! Bart Peeters!) na. En de Boombals, natuurlijk!

Dan is het einde van juli in zicht en komt augustus eraan. Augustus, de maand waarin mijn mama jarig is, de maand waarin we op vakantie gaan naar Frankrijk (en hopelijk het goeie weer tegemoet rijden) en de maand waarin ik mijn vakantiejob begin. Natuurlijk is augustus ook de maand van het Boombalfestival (dat - eerlijk gezegd - toch ook gene vette is). Augustus is de maand van de herexamens, waardoor iedereen die toch geen herexamens heeft plots zeeën van tijd heeft in augustus - behalve ik dan, aangezien ik op vakantie ben en begin te vakantiejobben. Tot eind september, als ik eindelijk mijn weekje écht goed weer krijg in Kreta, voor het academiejaar opnieuw begint en ik mijn best doe om het vele werk te overleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!