zondag 30 januari 2011

Big day

Morgen is het zover: morgen start ik (en het merendeel van 3OSO met mij) aan de stage. De stage waarover ik in het begin van het schooljaar (nu ja, academiejaar) waarschijnlijk een paar wanhopige blogs heb gepost. Het zag er wanhopig uit, maar is gelukkig allemaal op zijn pootjes terechtgekomen.

Morgen begint de stapstage: gewoon lesgeven op een gewone secundaire school. In mijn geval mijn oude school in Gent, voor de verandering eens bereikbaar met de fiets. Nu kan ik uitslapen tot 7u10 in plaats van 6u42 (of vroeger, als ik een trein moest halen), wat natuurlijk een hele verbetering is.

Vorige week donderdag kreeg ik mijn lesrooster (hoezee, woensdag vrij! Boombal Gent, here I come!) en voor beide vakken heb ik twee leerkrachten (vier leerkrachten met vier klassen dus). Het gekke / erge / grappige eraan is dat ik geen enkele leerkracht ken - tenzij uit verhalen van broer- en zuslief. Ook is het hele lokalenplan omgegooid (zoals ze in mijnen tijd ook wel deden: het ene jaar met wiskundeklassen e.d., het andere jaar met de nummers van de klassen (bv. A13)), maar gelukkig had zuslief het hare bij zich. Ondertussen heb ik dat plan al doorgemaild naar m'n collega-stagiairs en zit het al in mijn agenda (die er dikker en dikker begint uit te zien), met de lokalen waar ik heen moet gekleurd.

Morgen beginnen we met de observatieweek, bedoeld om je klassen beter te leren kennen maar na een uur of twee eerder serieuze tijdverspilling. Hopelijk krijg ik op het einde van de week dan nog twee extra dagen vakantie, zodat ik al keihard lesvoorbereidingen kan beginnen maken. Vanaf volgende week hoop ik jullie ook te kunnen trakteren op leuke / erge / zalige schoolsituaties, zodat iedereen weer even naar zijn/haar jeugd wordt gekatapulteerd en kan meegenieten van de leuke kant van stage. De minder leuke kant, daar leer ik wel mee leven.

Tot slot nog een verjaardagskaartje dat ik jullie niet wil onthouden:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!